Få fler besökare till din hemsida med Google Ads och SEO

Få fler besökare till din hemsida

Inlägget är skrivet i samarbete med Våning 18 AB

Annons:
påmind ad bannerFå fler besökare till din hemsida med Google Ads och SEO t?a=1874552417&as=1544841054&t=1&tk=1&i=1

Att investera i och använda sig av Google Ads, är ett effektivt sätt att öka flödet och antalet användare eller kunder till sin hemsida. Genom att sedan anpassa texter och hemsidan med SEO optimering placerar sig din hemsida högre upp vid sökningar, vilket även det ökar dina chanser markant att få fler kunder till din plattform.

Men vad är då Google Ads och SEO och hur använder man det på bästa sätt?

Vad innebär SEO?

Begreppet SEO är en förkortning av Search Engine Optimization, detta innebär att man optimerar en hemsida eller text för att den ska rankas högre upp och därmed kunna få fler träffar på Google. Google används till nästan 90% av alla sökningar som görs dagligen.

Men hur rankar då Google sitt innehåll? Ja detta är ganska komplext och innefattar hela 26 olika faktorer som Google överväger under rankningen. Men sökord och sökfras har högsta prioritet och det är därför mycket viktigt att hemsidan optimeras för att falla inom så många sökningar som möjligt.

Genom att anlita en firma som Våning 18 – Digital marknadsföring, kan du få hjälp med att optimera din hemsida, innehåll och annonsering för att få en högre rankning på Google. Ett företag som detta är experter inom digital marknadsföring och kan därmed få ditt företag att växa sig större.

Hur använder man bäst Google Ads?

Google Ads är världens största, och därmed även det mest använda annonseringsverktyget som finns. Genom att anpassa dina annonser och vara smart i hur du använder Google Ads, kan detta ge dig enorma fördelar och en stor chans att öka dina intäkter.

Den annonsering du använder dig av ska till exempel optimeras för att din hemsida eller den produkt du säljer ska hamna längre upp på söklistan. Fördelen med Google Ads är att du endast betalar när någon klickar på din annons, vilket gör att du kan inrikta dig på att investera till en passande målgrupp. Dessutom behöver du inte slösa pengar på annonser som inte genererar inte något intresse.

Du kan dessutom betala mer pengar om du vill synas högst upp på sökningarna, så har du en större budget för din marknadsföring är detta ett bra val för dig.

Eftersom Google är ett väldigt sammankopplat nätverk, kan du synas på även andra plattformar som till exempel Youtube eller Gmail. Så välj en annonsering som passar ditt företag och var du tror att dina annonser har ett större intresse.

Vilka sökfraser ska man använda?

Hemligheten med en lyckad annonsering på Google är att använda sig av passande sökfraser. Detta anpassas bäst efter vad du säljer och vilket mål du har med din annons.

Tänk på att ta bort irrelevanta ord som skapar en trafik som inte passar din sålda produkt. Innan du lägger upp din annons är det alltid en fördel att ta några extra minuter till att göra research, eller kontakta en firma som kan hjälpa dig att strukturera upp dina annonser för att skapa fler träffar.

Genom att använda dig av SEO och Google Ads är det bevisat att du kan öka dina intäkter, genom att skapa ett kraftigare flöde av kunder till din hemsida!

Bli först med att kommentera

Kommentera